افتیمون

توضیحات تکمیلی

سِس گیاهی  به صورت انگل بر روی گیاهان می روید و بر آنها می پیچد. انواع مختلفی دارد که بعضی دارای گل های سفید و بعضی زرد و بعضی دارای گل قرمز . نام های دیگرافلتیمون عبارتند از: سِس شبدری، سِس آویشنی، شکوفا، حماض الأرنب، سِس صغیر، دواء الجنون می باشد . از تیره پیچک صحرائی علفی و یکساله و دارای ساقه های ظریف و باریک که قابلیت انعطاف دارد. رنگ ساقه این گیاه تقریبا کرم مایل به قرمز است.طبیعت گرم و خشک است .

نام علمی :Cuscuta. epithymum ، نام فرانسه  Cuscute و نام انگلیسی Dodder  می باشد .

ترکیبات شیمیایی: وجود مواد کوسکوتالین و کوسکوتین در ساقه  گیاه و پیگمان های آماربلین ، کوسکوتین ، یک نوع موم و روغن در تخم گیاه تشخیص داده شده است .

خواص

ضد اسکوریت و صفرابر، تقویت کننده حافضه و ضد مالیخولیا ، ضد نفخ معده و خارج کننده انگل های روده ، تصفیه کننده خون و اشتهاآور ، آنتی بیوتیک و رفع کننده خارش های پوستی ، برطرف کننده سستی کمر و مسکن درد مفاصل و برای بیماریهای یبوست ، وسواس ، جنون ، و کابوس مفید است .

منع مصرف : برای صفراوی مزاج ها، جوانان و گرم مزاج ها، مضر است ، افرادی که مبتلا به ورم روده می باشند مضر و برای خانم های باردار در دوران بارداری ممنوع می باشد . افتیمون را نباید جوشاند زیرا خواص دارویی خود را از دست میدهد .

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا