بید

توضیحات تکمیلی

درخت بید

مشخصات ظاهری : درختی است به ارتفاع حدود 10 متر گاهی موارد بیشتر، پوست آن قهوه‌ای تیره و شاخه‌هایش باریک، بلند و قرمز رنگ هستند. سطح تحتانی و فوقانیِ برگ‌های آن سفیدِ مایل به نقره‌ای و براق می‌باشد. بید گونه‌های مختلفی دارد از جمله بید سفید، سیاه بید، بید مجنون، بید دره، فوکا، سرخ بید، بید مشک، فشفشه، زرد بید و غیره ، مورد استفاده پوستِ درخت. در ضمن برگ درخت بید نیز خواص دارویی دارد. نحوه مصرف معمولاً پوست درخت را به صورت جوشانده یا دم کرده استفاده می‌کنند و در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها نحوه و مقدار مصرف آن را پزشک تشخیص داده و تجویز می‌کند. نام‌های دیگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، بید، فِک، فیک، صفصاف ابیض و اسبیدار نامیده شده است. طبیعت آن سرد و تر است

نام علمی : Salix alba L.، نام فرانسه Saule blanc و نام انگلیسی آن Salicin willow می‌باشد.

ترکیبات شیمیایی : گلوکزید سالیسین و غیره در آن تشخیص داده شده است.

 

خواص

ضد تب و مسکن دردهای عمومی، ضد روماتیسم و کاهنده میل جنسی، ضد میکروب و تحلیل برنده ورم‌ها، مسکن و ضد التهاب دردهای مفصلی (زانوها و باسن)، قابض و جلوگیری کننده از خونریزی‌های داخلی می‌باشد. در ضمن پوست گونه‌های مختلف بید به صورت دم کرده ضد تب قوی می‌باشد.

منع مصرف: اگر به آسپرین حساسیت دارید نباید از عصاره درخت بید استفاده کنید. در برخی افراد مصرف این عصاره باعث بروز خستگی، حالت تهوع و سیاه شدن مدفوع می شود. اگر شما داروهای ضدانعقادی مانند وارفارین مصرف می کنید نیز باید از عصاره ی درخت بید بپرهیزید. میزان تانین عصاره درخت بید زیاد است بنابراین امکان دارد در برخی افراد باعث ایجاد حالت تهوع شود.

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا