معجون برص

قیمت محصول

1 قوطی70,000 تومان

توضیحات تکمیلی

http://iralchemist.blogfa.com/post/18

پیسی یا برص چیست؟ آیا درمان دارد؟ علائم، علل ابتلا، و انواع راه های درمان آن

آیا هر لکه سفیدی پیسی است؟
در این مطلب قصد داریم شما را با جزئیات این بیماری در قالب بررسی عنوان‌هایی مانند بیماری پوستی پیسی، علائم پیسی، شکل ظاهری بیماری پیسی، پیسی صورت، برص کاذب، علت پیسی پوست، گسترش پیسی، درمان پیسی، پیسی در کودکان، درمان قطعی برص، درمان پیسی با لیزر، نور درمانی برای لک و پیس، جراحی برص، داروی برص، درمان لک و پیس با طب سنتی، مراقبت‌های لازم در بیماری برص، باورهای غلط در برص و غیره آشنا کنیم؛ پس تا پایان آن همراه ما باشید.
در پاسخ به سوالات بیماری برص چیست؟
بیماری ویتیلیگو (Vitiligo)چیست؟
پیسی پوست چیست؟
لک و پیس چیست؟

می‌توان گفت که همگی این‌ها یکی هستند و برص یا همان بیماری پی سی یا ویتیلیگو باعث از بین رفتن رنگ پوست در هر ناحیه‌ای از بدن به صورت لکه‌های بزرگ و کوچک می‌شود. مناطق بی‌رنگ معمولاً با گذشت زمان بزرگتر می‌شوند و حتی می‌توانند روی مو و قسمت داخلی دهان تأثیر بگذارند.

اصولا رنگ مو و پوست به واسطه ملانین یا رنگدانه موجود در آن‌ها تعیین می‌شود و بیماری پوستی برص با از بین بردن سلول‌هایی که ملانین تولید می‌کنند و یا از کار انداختن آن‌ها بروز می‌کند. این بیماری می‌تواند هر نوع پوستی را تحت تاثیر قرار دهد، اما در افرادی که پوست تیره دارند بیشتر دیده می‌شود. خوشبختانه تهدیدکننده زندگی یا مسری نیست؛ اما می‌تواند استرس‌زا باشد و باعث شود فرد نسبت به ظاهر خود حس خوبی نداشته باشد..

برص چه علائمی دارد؟

علائم و نشانه‌های ویتیلیگو یا مریضی پیسی عبارتند از:

  • از بین رفتن رنگ طبیعی پوست به صورت لک و پیس که معمولاً ابتدا در دست‌ها، صورت (لک و پیس صورت) و نواحی اطراف دهانه‌های بدن و اندام تناسلی ظاهر می‌شوند.
  • سفیدی زودرس رنگ موهای سر، مژه‌ها، ابروها یا ریش
  • از بین رفتن رنگ طبیعی بافت‌هایی داخل دهان و بینی (غشاهای مخاطی)

پیش‌بینی چگونگی روند پیشرفت بیماری برص دشوار است. گاهی اوقات بروز لک و پیس‌ها بدون درمان متوقف می‌شود، اما در بیشتر موارد گسترش می‌یابند و در نهایت بیشتر نواحی پوست را درگیر می‌کنند.

علت بیماری ویتیلیگو یا برص این است که سلول‌های تولیدکننده رنگدانه (ملانوسیت ها) می‌میرند یا تولید ملانین را متوقف می‌کنند و در نتیجه باعث بروز لکه‌های سفید یا روشن می‌شوند. دقیقاً مشخص نیست که چه عواملی باعث این مساله می‌شوند؛ اما ممکن است مربوط به موارد زیر باشد:

ویتیلیگو و بارداری

با توجه به اینکه ویتیلیگو جنبه ارثی نیز دارد، ممکن است با بزرگ شدن نوزاد بروز کند، اما خوشبختانه پیسی در نوزاد و جنین مشاهده نمی‌شود. ضمنا وجود بیماری ویتیلیگو در مادر، منعی برای بارداری ندارد.

درمان برص

اساسا انتخاب نوع روش درمان ویتیلیگو یا درمان لک و پیس‎های ناشی از آن، بستگی به سن، ناحیه و میزان پوست درگیرشده، سرعت شیوع بیماری پیسی و میزان تأثیر آن بر زندگی فرد دارد. معمولا داروها و روش‌های درمانی مبتنی بر نور یا نوردرمانی برای کمک به بازگرداندن رنگ طبیعی پوست و یا تسکین آن استفاده می‌شوند؛ اگرچه نتایج بهبودیافتگان ویتیلیگو متفاوت و قابل پیش‌بینی نیست و انتظاری برای درمان قطعی پیسی پوست نباید داشت.

برخی از روش‌های درمان پیسی پوست عوارض جانبی جدی دارند؛ بنابراین در ابتدا پزشک ممکن است به شما پیشنهاد دهد که به جای درمان، با استفاده از محصولات آرایشی و یا برنزه کردن ظاهر پوست خود را تغییر دهید. اما اگر شما و پزشک تصمیم بگیرید که شرایط خود را با انواع داروی پیسی پوست، جراحی یا تراپی‌هایی مثل نوردرمانی و دپیگمنتیشن (رنگزدایی با لیزر برای یک دست کردن) تسکین دهید، ممکن است این روند ماهها طول بکشد یا مجبور شوید بیش از یک روش را قبل از یافتن درمانی مناسب امتحان کنید.

حتی اگر درمان پیسی پوست برای مدتی موفقیت‌آمیز باشد، ممکن است نتایج آن دوام نیاورد یا لکه‌های پی سی جدید و شکل ظاهری بیماری برص دوباره ظاهر شود. به همین دلیل پزشک ممکن است مصرف دارویی را که به عنوان درمان نگه‌دارنده برای جلوگیری از عود مجدد توصیه کند.

درمان برص با طب سنتی

درمان ویتیلیگو با طب سنتی امروزه رایج شده است و بیماران ترجیح می‌دهند که در کنار درمان شیمیایی، طب سنتی را نیز امتحان کنند. مواردی مانند درمان برص با سیر نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است. مطالعات محدودی نشان می‌دهد که گیاه دارویی جینگو بیلوبا ممکن است به بازگشت رنگ طبیعی پوست در افراد مبتلا به ویتیلیگو کمک کند.
توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از هرگونه تداخل دارویی، این روند را تحت نظر کارشناسان طب سنتی انجام دهید.

معاونت پژوهشی کیمیاگر ایرانی با همکاران و دکتر ابوالحبیب بزودی اعلام میشود

 

 

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا