روغن همیشه بهار یا کالاندولا

قیمت محصول

30 cc50,000 تومان

توضیحات تکمیلی

گل همیشه بهار که معمولا در ماه‌های گرم‌تر سال گل می‌دهد در مناطق کوهستانی و مرطوب یافت می‌شود و بومی مناطق معتدل و کوهستانی آسیا و جنوب اروپا است، در ایران در غرب و جنوب غربی به خصوص در ارتفاعات بالای 2500 متر و در استان کهگیلویه و بویراحمد این گیاه می‌روید. گل همیشه بهار گلهای کوچک و پر از گلبرگی هستند که به رنگ‌های زرد و نارنجی و گاهی قرمز رشد می‌کنند و از اواخر بهار تا پاییز گل می‌‌دهد. بعد از چیدن این گل‌های رنگارنگ، گلبرگ‌های آن را خشک و از روغن گل همیشه بهار یا روغن کالاندولا به شکل‌های مختلف مانند دمنوش، روغن گیاهی، رنگ دهنده، پمادهای گیاهی و مصارف دارویی گوناگونی استفاده می‌کنند.

از روغن گل همیشه بهار یا کالاندولا نیز به صورت مستقیم و یا در تهیه پمادها و کرم‌ها نیز استفاده می‌کنند. نوع کالاندولا از گل همیشه بهار دارای انواع آنتی اکسیدان‌ها و روغن‌های فرار است و خواص و فواید دارویی بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارد.

خواص روغن کالاندولا یا گل همیشه بهار برای جوش، پوست صورت و مو

روغن کالاندولا یا به عبارتی روغن گل همیشه بهار، مصارف و خواص فراوانی برای بدن دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • استفاده از روغن کالاندولا به عنوان ضد آفتاب 

    روغن کالاندولا یا به عبارتی روغن گل همیشه بهار، مصارف و خواص فراوانی برای بدن دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

    • استفاده از روغن کالاندولا به عنوان ضد آفتاب

    روغن کالاندولا دارای ویژگی SPF و خواص ضد آفتاب است و از آن به عنوان یکی از مواد اولیه در برخی کرم‌ های ضد آفتاب استفاده می‌شود.

    شما می‌توانید از روغن این گیاه به عنوان ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا این روغن از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید محافظت کرده و تاثیر خوبی در کاهش آسیب های پوستی و آفتاب سوختگی می‌گذارد و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

    • بهبود زخم‌ ها با روغن کالاندولا

    روغن و پماد کالاندولا یا گل همیشه بهار سبب تسریع روند درمان زخم می‌شود و سبب بهبود علائم زخم از جمله قرمزی، ورم و کبودی‌ می‌گردد.

    • رفع آکنه

    براساس یک مطالعه آزمایشگاهی عصاره گیاه کالاندولا برای درمان و جلوگیری از ایجاد آکنه و جوش مفید است. استفاده از انواع ماسک صورت کالاندولا نیز برای پاکسازی باکتری‌ها در منافذ پوست و جلوگیری از ایجاد جوش موثر است.

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا