لیمو شیرین

توضیحات تکمیلی

مشخصات ظاهری :درختی است به ارتفاع حدود 4 متر گاهی موارد بیشتر با برگ‌هایی دمبرگدار، نوکدار و با قاعده گرد، گل‌های آن سفید و کوچک، میوه‌اش (لیموشیرین) گرد و به ابعاد پرتقال، پوست میوه نازک، صاف و زرد رنگ یا لیمویی رنگ و طعم میوه شیرین ولی پس از پاره شدن اگر مدتی بماند طعم آن تلخ می‌شود. نام دیگر میوه در کتب طب سنتی به عربی لیمون حلو آمده است. بخش مورد استفاده میوه (لیموشیرین) پوست و دانه‌ی میوه نیز خواص دارویی دارند.نحوه مصرف میوه رسیده و آب آن مصرف خوراکی است . از نظر طبیعت بین حکمای طب سنتی اختلاف نظر وجود دارد عده‌ای طبیعت آن را سرد و‌ تر و عده‌ای دیگر سرد و خشک می‌دانند.


نام علمی :Citrus limettioides Tanaka، نام فرانسه درخت Limonier، نام فرانسه میوه (لیمو شیرین) Citron doux و نام انگلیسی میوه Sweet lime می‌باشد.
ترکیبات شیمیایی :ویتامین‌های PP, C, B، پی نن، لیمونن، لینالول، اسانس روغنی فرار و مواد معدنی کلسیم، فسفر، پتاسیم و منیزیم و غیره در آن تشخیص شده است.

خواص

تقویت کننده گلبول‌های سفید خون و دفع کننده سموم از بدن، آنتی اکسیدان و برطرف کننده بیماری‌های ویروسی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها و ضد تب، کاهنده خطرات حوادث قلبی عروقی و بهترین میوه برای سرماخوردگی، مقوی معده و برطرف کننده خشونت شش‌ها، حفظ کننده کلسیم بدن و ضد یرقان، تقویت کننده اعصاب و مقوی قلب، کاهنده اوره و اسیدوریک خون و فعال کننده غده‌های فوق کلیه و کبد، پاک کننده خون و ضد میکروب، فعال کننده روده‌ها و ضد میگرن، ضد التهاب بیماران تب‌دار و مسکن دردهای کلیه و مثانه، اشتهاآور و رفع کننده نارسایی‌های کبد می‌باشد. در ضمن برای افسردگی، ناراحتی‌های برونشیت و حنجره، زکام، گلو درد و سرگیجه نیز مفید است. در طول روز استفاده یک الی دو لیوان آب لیموشیرین خنک کننده، ادرارآور و برای بیماران مبتلا به تب‌های عفونی مؤثر می‌باشد. در استعمال خارجی مالیدن پوست لیموشیرین به بدن رفع کننده بیماری‌های اگزما و جوش‌ها است.
منع مصرف : تاکنون عوارض جانبی برای لیموشیرین گزارش نشده اما ممکن است زیاده روی در مصرف لیموشیرین می تواند باعث حالت تهوع، استفراع و اسهال شود.

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا