اناریچه

توضیحات تکمیلی

مشخصات ظاهری: اناریجه جزء سبزیهای خوشبو است و از نظر شکل ظاهری شبیه به سبزی جعفری است. این گیاه در گیلان به گیجای معروف می باشد. همچنین ساقه های آن دو به دو روبه روی یک دیگر و با طولی حداکثر برابر با 30 سانتی متر می باشد و برگ های بریده بریده و منظم روی آن قرار گرفته اند. این گیاه در قسمت پایین به رنگ قهوه ای بوده و هرچه به ساقه نزدیک شده رنگ آن به سبز تغییر کرده است .

اناریجه در اواخر فصل اسفند و اوایل فصل بهار می‌روید و تا اواخر اردیبهشت‌ماه می‌توان از آن استفاده کرد. فصل گل‌دهی و میوه دهی اناریجه نیز اواخر تابستان است.

هر چقدر رنگ گیاه اناریجه سبز روشن باشد تازه‌تر بوده و هرچه رنگ آن سبز تیره باشد کهنه تر و ارزش غذایی آن کم است.

این گیاه در مراتع جنگلی گالیکش و در روستای مان به صورت خودرو و فراوان یافت می شود همچنین در ایمن آباد و کروکلا و نیز سایر مناطق مازندران و از جمله کنار رودخانه ها(کیله های طبیعی) و یا کنار شالیزارها یا آیش و نقاط باز جنگلی می‌روید و مورد استفاده شهروندان شمالی به خصوص روستاییان و حتی شهرنشینان آن منطقه قرار می‌گیرد.

 

 

نام علمی : نام علمی آن (Froriepia subpinnata) می باشد

ترکیبات شیمیایی :

خواص

ضد سرطان:خواص گیاه اناریجه ضدسرطانی بوده و ترکیبات متفاوتی که در اناریجه وجود دارد باعث شده این گیاه بدن را مقابل مقابل سرطان ایمن کند . همچنین می توان برای درمان سرطان از گیاهان دارویی دیگر مانندفرفیون،چله داغیو …استفاده نمود.

درمان فشار خون بالا:مصرف اناریجه باعث کاهش فشار خون می گردد.

گیاهان دارویی دیگر که در درمان فشار خون موثرند عبارتند از:کلپوره،چوچاغ،اقاقیاو …

 

منع مصرف : بدلیل ناقص بودن تحقیقات در مورد خواص و ترکیبات این گیاه، در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید و از مصرف بی رویه این گیاه که ممکن است آسیبی در پی داشته باشد پرهیز کنید.

 

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا