بالنگو- تخم شربتی

توضیحات تکمیلی

مشخصات ظاهری : گیاهی است یک ساله به ارتفاع حدود 20 سانتی‌متر گاهی موارد بیشتر، برگ‌های آن متقابل و بیضی شکل با دمبرگی کوتاه و گل‌های آن آبی رنگِ مایل به زرد و گاهی موارد سفید می‌باشند. میوه‌اش مدور و کمی مسطح، رنگ میوه قهوه‌ای و تخم داخل میوه (بالنگو)، دراز و یک طرف آن قوسی است.در اغلب نواحی معتدل و مرطوب کشورها خصوصاً نواحی مدیترانه‌ای و کشورهای آسیای میانه و در ایران بیشتر در دامنه‌های نواحی جنگلی استان‌های شمالی، آذربایجان غربی، فارس، کرمان، اصفهان و لرستان به صورت وحشی می‌روید و به روش پرورشی نیز کاشته می‌شود. بخش مصرف تخم بالنگو و نحوه مصرف به طور معمول به صورت خیسانده یا دم کرده استفاده می‌کنند. طبیعت آن گرم، مرطوب و تر است.
نام علمی :Lallemantia royleana Benth. می‌باشد.
ترکیبات شیمیایی : از مهمترین ترکیبات شیمیایی گیاه بالنگو موسیلاژها می‌باشند که شامل منوساکاریدهای الالتورونیک اسید، گالاکتوز، مانوز، آرابینوز، گزبلوز، گلوکز و رامنوز می‌باشد.

خواص

تقویت کننده قلب و خنک کننده، ضد سرفه و رفع کننده خشونت سینه، تقویت کننده کبد و آرام‌بخش، برطرف کننده یبوست و ضد نفخ، تسکین دهنده دردهای دستگاه گوارش و ضد دلپیچه، محرک قوه باه و ضد اسهال، ضد خونریزی لثه و برای خفقان نیز مفید می‌باشد.

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا