گنه گنه

توضیحات تکمیلی

مشخصات ظاهری : درختی است همیشه سبز و ناخزان به ارتفاع حدود 15 متر، پوست تنه‌ی درخت خاکستری و برگ‌های آن متقابل و سبزِ براق می‌باشند. در انتهای شاخه، گل دهنده، گل آذین و گلبرگ‌های آن زرد، سبز و گاهی قرمز هستند. میوه‌اش کوچک، صاف و تقریباً دارای کرک‌های تنک می‌باشد. پوست تنه‌ی درخت که به شکل لوله‌های نازکی به طول 30 تا 50 سانتی‌‌متر و ضخامت 1 الی 4 میلی‌متر می‌باشد خواص دارویی دارد.مورد استفاده پوست درخت گنه گنه ، نحوه مصرف معمولاً به صورت پودر شده استفاده می‌کنند. طبیعت آن گرم و خشک است.

نام علمی :Cinchona officinalis L.، نام فرانسه Quinquina و نام انگلیسی آن Cinchona tree می‌باشد.        

ترکیبات شیمیایی : آلکالوئید کی نین و غیره در آن تشخیص داده شده است.

خواص

ضد مالاریا، مقوی، اشتهاآور، ضد اسپاسم، قبض کننده، ضد باکتری، آسان کننده هضم غذا، افزاینده ترشحات معده، کندکننده و تنظیم کننده ضربان قلب می‌باشد. در استعمال خارجی نیز مخلوط شده آن با روغن بادام تلخ مسکن درد عضلات و مفاصل است.

منع مصرف : وزوز گوش، سر درد، پوست داغ و برافروخته، حالت تهوع و درد شکم، بثورات جلدی، اختلالات بینایی شامل کوری موقت و کاهش شعور از عوارض زیاده روی و مصرف نادرست گنه گنه است. همچنین مصرف زیاد گنه گنه باعث سنگینی معده، استفراغ و بزرگی کبد میشود. لازم به ذکر است خانم‌های باردار بایستی از خوردن آن پرهیز کنند.

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا