سنا

توضیحات تکمیلی

سناسنا گونه ای بزرگ از گیاهان گلدار از تیره باقلاسانان و زیرتیره ارغوانیان ، طبیعت گرم و خشک ، گونه های متنوع بومی سراسر منطقه گرمسیری و تعداد کمی از گونه ها بومی مناطق معتدل هستند. تعداد گونه های این گیاه 260 تا 350 گونه تخمین زده می شود.

نام علمی :Cassia obovata Collad نام فرانسه Sene و نام انگلیسی آن Senna می باشد . نام های دیگر آن به فارسی ،عربی سنا ، سنای مکی و سنای تجاری نامیده شده است . طبیعت گرم خشک هست . 

ترکیبات شیمیایی :اکسالات کلسیم ، فلاوانول ، ایزورامتین ، کمپفرول ، امودین ، ماده اوکسی متیل آنتراکینون و دو نوع گلوکوزید به نام های سنوزید A و سنوزید B در آن تشخیص داده شده است . 

خواص

درمان تهوع و اختلالات گوارشی، ضد یبوست و ملین، تسکین درد مفاصل و درد کمر، درمان سیاتیک و نقرس، تصفیه کننده خون، قاعده آور و درمان بیماری صرع است. از دیگر موارد کاربرد این گیاه، استفاده از آن برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام است. ، درمان همورئید ، خواص ملین برگ سنا برای از بین بردن کرم های موجود در معده و روده ی بزرگ مفید است در ضمن برای سیاتیک ، نقرس ، جرب و رفع جوش های کهنه بدن نیز مفید است . این گیاه در قسمت پایین شکم عمل می کند و با تاثیر موضعی در دیواره روده سبب افزایش حرکت دودی روده بزرگ میشود 

منع مصرف :برای خانم های باردار ، مادران شیرده و افراد کمتر از ده سال ممنوع می باشد . بهتر است پس از دو هفته مصرف یک هفته از آن قطع کرده و مجدداً در صورت نیاز استفاده شود زیاده روی در مصرف سنا ایجاد ناراحتی و آشفتگی می نماید و باید از استفاده خودسرانه آن پرهیز نمود . 

سنا

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا