گلابی وحشی

توضیحات تکمیلی

  • میوه ها حالت خوشه ای روی درخت سوار بوده ، میوه ای اندازه یک گردو به اندازه زرد یا زرد ،.این درخت را به صورت خودرو تک درخت آن در جنگل و کنار برخی زمینهای حاشیه جنگلها ، میوه آن اواخر شهریور و اوایل پاییز می رسد، اروپاییها یا ناک یا گلابی وحشی یکی از گونه های گلابی است که بیشتر در مرکز و شرق اروپا و جنوب غربی آسیا کشت می شود و رشد آن در آمریکا و استرالیا نیز توسعه یافته است. گلابی اروپایی در شمال ایران نیز می روید، در گویش مازندرانی یا همان گِلِکی بدان تلکا و در زبان گیلکی خوج می گویند و ترکی امرود و شاه میوه ، انچوجک ، انجاص ، کمثری ، آرموت و کمثرا  مینامند. بخش مورد استفاده میوه ، برگ ، گل ، پوست ساقه و ساقه درخت خواص دارویی دارد . 

نام علمی :Pirus communis L ، نام فرانسه درخت Poirier ، نام فرانسه میوه Poire ، نام انگلیسی میوه Pear میباشد. 

ترکیبات شمیایی : تانن ، موادمعنی ، ویتامین های A، C، PP، قند و اسید های آلی آزاد در آن تشخیص داده شده است . 

خواص

دانه آن معتدل ، نرم کردن سینه، آرامش اعصاب، افزایش ادرار بیماران، افزایش نیروی جنسی و جسمی، تقویت عمومی بدن، افزایش وزن و قاعده آوری ، خواص تغذیه ای و درمانی گلابی وحشی وجود دارد، این میوه طبیعت سرد و خشک داشته و ملین مزاج و مقوی قلب، معده و کبد. سرشار از ویتامین C ، و تانن و پتاسیم آن پایین آورنده اسید اوریک و فشار خون بالا بوده و برای نقرسی ها مفید است.

منع مصرف :برای افراد سرد مزاج و اشخاصی که مبتلا به بیماری های کلیوی (دیالیز می کنند ) هستند مضر است . در افرادی که معده ضعیف دارند باید از مصرف آن خودداری کنند زیرا معده صعیف هضم نمیکند و بهتر است پس از خوردن آن از آشامیدن آب خودداری کرد 

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا