گل همیشه بهار

توضیحات تکمیلی

نام علمی : Calendula officinalis L  نام فرانسه Souci des jardins  و نام انگلیسی آن Pot margold  می باشد. همیشه بهار یا زرگل با نام های دیگری چون حی العام، ابرون، همیشه بهار، قوقحان، اقحوان، زبیده، آذرگون، آذریون الحدانق گیاهی یک ساله می باشد و بیشتر در منازل، باغها و فضای سبز کاشت می گرددبخش مورد استفاده گل وبرگهای گیاه نیز خواص دارویی دارد، طبع گل همیشه بهار سرد و خشک می باشد . در ایران دو نوع از گل همیشه بهار موجود است که از نظر خاصیت های درمانی شبیه هستند. همچنین از این گیاه در رنگ کردن غذاها هم مصرف می گردد. این گیاه در صنایع داروسازی، لوازم بهداشتی و آرایشی استفاده می شود و در بعضی کرم‌ها و شامپوهای گیاهی موجود است. بخش های مورد مصرف  این گیاه گل، برگ و شاخه‌های آن می باشد

ترکیبات شیمیایی :نوعی ماده تلخ ، اسیدهای آلی ، رزین ، ماده کالاندولین ، صمغ ، لعاب ، آلبومین ، اینولین ، اسانس ، یک ساپونین و یک ماده رنگی زرد در آن تشخیص داده شده است .

خواص

آنتی معرق قوی و تصفیه کننده خون ، نیرو دهنده و ضد تشنج ، برطرف کننده اختلالات کبدی و تحلیل برنده تورم غده پروستات ، صفرابر و کاهنده فشار خون به علت اتساع عروق سطحی ، کاهنده کلسترل و ضد التهاب ، ضد اسپاسم و برطرف کننده ترشحات مهبلی ، ضد حساسیت و انتی بیوتیک ، ضد خونریزی و مسکن دردهای عمومی می باشد . در ضمن برای زخم های معده و دستگاه گوارش ، جوش های صورت ( دانه های غرور) ، کورک ، پینه بستن دست یا پا ، میخچه و زگیل ، بواسیر و اگزمای مقعد نیز مفید است ، صفربر ، برطرف کننده ترشحات واژن ، اثر قاعده آور گل همیشه بهار مخصوصاَ در مبتلایان به ضعف اعصاب و کم خونی ، قطعی است . مصرف آن به طوری که اگر یک هفته قبل از موقع قاعگی انجام گیرد ، این حالت در زمان معین به وضع طبیعی در مبتلایان به اختلالات قاعدگی به وقوع می پیوندد .

منع مصرف : استفاده از آن در دوران بارداری ممنوع می باشد.

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا