روغن کدو

قیمت محصول

30 سی سی45,000 تومان

توضیحات تکمیلی

فواید روغن تخم کدو و خواص درمانی آن برای بدن

کاهش کلسترول خون

روغن تخم کدو میزان کلسترول خون را کاهش می دهد، زیرا در جذب کلسترول در دستگاه گوارش اختلال ایجاد می کند و باعث کاهش سطح کلسترول بد خون می شود. این روغن به دلیل داشتن استرول های گیاهی (فیتواسترول ها)، که شبیه ساختار و سنتز کلسترول در بدن است، از جذب کلسترول جلوگیری می کند.

کاهش علائم دوران یائسگی

تحقیقات انجام شده بر روی زنان یائسه نشان داد که مصرف روغن تخم کدو سبب کاهش علائم یائسگی مانند گر گرفتگی، سردرد، درد مفاصل، افزایش کلسترول خوب، تنظیم فشار خون می شود، اما لازم به ذکر است برای تایید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است.

درمان بیماری های پروستات

بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، مصرف روغن تخم کدو برای بیماری های پروستات مانند هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH) مفید است. تحقیقات نشان می دهد که علائم این بیماری مانند توانایی ادرار کردن، بهتر می شود. همچنین، محققان دریافتند که مخلوط روغن تخم کدو با روغن نخل سبب کنترل تستوسترون شده و در نتیجه مانع از بزرگ شدن پروستات می شود.

مفید برای پوست

روغن تخم کدو حاوی اسیدهای چربی است که برای مدت طولانی پوست را مرطوب می کند و میزان ترشح چربی تولید شده را تنظیم می کند، بنابراین یک روغن طبیعی است که برای هر نوع پوست (هم پوست های چرب و هم از پوست های خشک) مفید می باشد. علاوه بر این، به پاکسازی پوست و سلول های مرده، کاهش چین و چروک، درمان آکنه، بهبود زخم، کاهش التهاب پوستی و لایه برداری پوست کمک می کند.

مفید برای مو

این روغن برای سلامتی و رشد مو بسیار مفید است، زیرا حاوی ویتامین آ، ویتامین کا، ویتامین ب 7، گوگرد، امگا 3 و روی است. روغن تخم کدو باعث کاهش ریزش مو و طاسی، تقویت مو، درمان خارش سر، افزایش رشد و تراکم مو، درمان موهای خشک و آسیب دیده، افزایش نرمی و درخشندگی مو می شود.

 

کمک به کاهش وزن

اخیرا تحقیقات بسیاری فواید روغن تخم کدو را برای مبارزه با چاقی تایید کرده اند. اگر از کاهش وزن خود به شدت خسته شده اید، روغن تخم کدو کمک موثری به کاهش وزن می کند. روغن دانه کدو تنبل سرشار از ویتامین آ و ویتامین ای است. این روغن به طرز معجزه آسایی سبب تجزیه چربی های بدن مخصوصا چربی مناطقی همچون داخل ران ها، شکم و باسن می شود. علاوه بر این سموم بدن را حذف و ترکیب لنفاوی را بهبود می بخشد.

اگر علاقه مند به کاهش وزن هستید، بهترین راه این است که یک قاشق غذاخوری از روغن تخم کدو را با شکم خالی، 15 دقیقه قبل از صبحانه مصرف کنید. اگر به مزه این روغن علاقه ندارید می توانید آن را با مقداری عسل مخلوط کرده و مصرف کنید. 3 هفته به این صورت از این روغن استفاده کنید پس از آن یک هفته استفاده از آن را قطع کنید و به این صورت 5 کیلوگرم چربی اضافه بدنتان را از دست خواهید داد.

اگر علاقه به مصرف خالی روغن یا همراه با عسل ندارید، آن را در سالاد بریزید. بد به نظر نمی رسد چند قاشق غذاخوری از این روغن را به سالاد سبزیجات به همراه چند تکه گوشت پخته شده اضافه کنید. این سالاد می تواند برای 3 هفته شام شما باشد. پس از آن دو هفته از مصرف آن خودداری کنید و اینگونه 4 تا 5 کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت.

سایر فواید درمانی روغن تخم کدو

  • به پیشگیری یا درمان اختلالات ادراری از جمله مثانه بیش فعال کمک می کند.
  • قلب را تقویت می کند.
  • عملکرد کبد را بهبود می بخشد و به درمان کبد چربکمک می کند.
  • سبب رفع اختلالات خواب از جمله بی خوابی می شود.
  • سبب تقویت مغز و بهبود عملکرد اعصاب می شود.
  • برای بیماران دیابتی مفید است.
  • به کاهش تب کمک می کند.
  • انگل ها و کرم های روده ای را از بین می برد.
  • جهت درمان سرفهو خشونت سینه مفید واقع می شود.
  • سر دردهای شدید را تسکین می دهد.
  • از پوکی استخوان پیشگیری می کند.
  • اعصاب را تسکین می دهد و همچنین، استرس و افسردگیرا کاهش می دهد.
  • مانع از رشد سلول های سرطانی (به ویژه سرطان های روده بزرگ، پروستات و سینه) می شود.
  • روند هضم را تسریع کرده و از یبوست و بواسیر جلوگیری می کند.
  • سبب افزایش میل جنسی در آقایان می شود.

طریقه مصرف روغن تخم کدو

این روغن به دو طریق استعمال خارجی و مصرف خوراکی استفاده می شود. برای رفع مشکلات پوست و مو می توان این روغن بر روی موضع ماساژ داد. همچنین، مصرف خوراکی آن برای بزرگسالان یک قاشق چای خوری دو بار در روز (صبح و عصر) توصیه می شود.

توجه: از مصرف خوراکی این روغن در صورت داشتن بیماری خاص، بدون مشورت پزشک جدا خودداری کرده و در مصرف آن اعتدال را رعایت نمایید.

 

 

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا