چای سفید

توضیحات تکمیلی

مشخصات ظاهری : نوغی  چای است که از جوانه‌ها و گلبرگهای تازه گیاه چای به دست می‌آید. برای جلوگیری از اکسایش ،این گلبرگهای تازه را در نور طبیعی آفتاب خشک کرده و سپس مراحل بعدی تهیه چای را طی می‌کنند. نام‌گذاری چای سفید بدین نام ناشی از پرزهای سفید نقره‌ای جوانه‌های نشکفته گیاه چای است که به آن ظاهری سفید می دهد، هر چند دم کرده آن به رنگ زرد کم رنگ است. چای سفید تمامی خواص چای سبز را دارد با این تفاوت که تأثیرگذاری و خاصیت این چای در مقایسه با چای سبز چند برابر است، چون چای سفید از غنچه‌های نورس و بازنشده برگ‌های چای تهیه می‌شود و همین مسئله موجب شده تا چای سفید این روزها در بسیاری از کشورهای مشرق زمین به ویژه چین، ایران و هند در گروه گرانترین چای‌ها و دمنوش‌های طبیعی شناخته شود.

نام علمی : کاملیا سیننسیس    Camellia sinensis  می باشد

ترکیبات شیمیایی : سایکو اکتیو ،  آلکالوئید ، چرت قهوه ، کافئین کفیر  ، سیلوسین  ، دامیانا  در آن مشخص شده است

خواص

آنتی اکسیدان بسیار قوی و متوقف کننده افزایش کلسترول بد که عامل مهمی در حمله قلبی است، تمیزکننده عروق و کاهنده فشار و قند خون، جلوگیری کننده از بروز انواع سرطان‌ها (بخصوص سرطان‌های معده، روده بزرگ و پروستات) و جوان کننده پوست، بالا برنده سیستم دفاعی بدن در برابر هجوم امراض و آنتی بیوتیک، فعال کننده انسولین و مقوی قلب، انرژی‌زا و ضد افسردگی، لاغرکننده و تنظیم کننده تعادل مایعات بدن، کاهنده استرس و برطرف کننده بیماری‌های پوستی می‌باشد. در ضمن آنتی اکسیدانی که در چای سفید وجود دارد بیشتر از چای‌های دیگر می‌باشد.

منع مصرف : مصرف چای سفید در مقادیر زیاد میتواند سطح پتاسیم را کاهش داده و ممکن است مشکلات گوارشی مانند تهوع، استفراغ، درد شکم و اسهال ایجاد کند. همچنین ممکن است چای با تاثیرات رقیق کنندگی وارفارین تداخل ایجاد کند. همچنین چای جذب منابع گیاهی آهن در رژیم غذایی را کاهش میدهد. افرادی که کم خونی دارند باید مصرف چای را در هنگام مصرف غذاهای غنی از آهن محدود نمایند. چای ممکن است در جذب آهن موجود در سبزیجات برگ-سبز اختلال ایجاد کند. فلاوونوئیدهای چای می‌تواند به آهن هِم (موجود در گیاهان، غذاهای لبنی و مکملهای آهن) متصل شده و تا 70 درصد مانع جذب آن‌ها شود. در نتیجه برای دریافت مقدار کافی آهن نباید چای را همراه با وعده‌های غذایی یا همزمان با مصرف مکمل آهن مصرف کنید. یکی دیگر از معایب چای سفید این است که گرانترین چای است و به قیمت بالایی به فروش میرسد اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد. 

چای به طور کلی معمولا بی خطر به شمار می‌آید حتی اگر در مقادیر زیاد مصرف شود. مشکلاتی که مصرف زیاد ایجاد می‌کند معمولا به مسمومیت کافئین بازمی‌گردد.

 

 

شماره تماس
09121904698

خبرنامه ما

عضو شوید تا آخرین اخبار و مقالات را دریافت نمایید

بالا